Gmail uitbreiden met een CRM

Google Apps is een op de cloud gebaseerd productpakket waarmee jij en je team vanaf elk apparaat en op elke locatie verbinding kunnen maken en kunnen werken. Je kunt Google Apps eenvoudig configureren, gebruiken en beheren zodat je ook slimmer kunt werken en je kunt richten op zaken die echt belangrijk zijn. Teamleader heeft een integratie met Google Apps op drie domeinen: contacten, agenda en mail.

Contacten

Je kunt er ook voor kiezen om je contacten uit Teamleader te synchroniseren met je Google contacts. Let er wel op dat dit maar in één richting mogelijk is: van Teamleader naar Google contacts en alléén contactpersonen met een mobiel nummer worden gesynchroniseerd. De koppeling werd overigens gemaakt voor Android-gebruikers: wanneer iemand jou opbelt op je smartphone, komt de naam van de contactpersoon onmiddellijk op het scherm.

Agenda

Je hebt de mogelijkheid om jouw agenda in Teamleader te synchroniseren met je Google agenda. Mocht je dat willen dan kun je zelfs meerdere agenda's uit je Google account laten synchroniseren met Teamleader, handig om je privé-afspraken gescheiden te houden van je werkgerelateerde meetings. Afspraken uit je Google Agenda komen namelijk steeds anoniem in Teamleader te staan voor jouw medewerkers, tenzij je deze op openbaar zet.

Als je de Google agenda ook gebruikt op je smartphone dan zul je merken dat er naast de gebruikelijke eigenschappen (locatie, datum, tijdstip, ...) ook nog Teamleader-data is toegevoegd: contactpersoon met e-mail en telefoon- of 06-nummer.

Mail

Wanneer je gebruik maakt van Gmail dan heb je toegang tot de Teamleader plugin. Hierdoor krijg je bij een ontvangen e-mail de mogelijkheid een aantal acties uit te voeren:

1. Wanneer je een e-mail krijgt van een contactpersoon die onbekend is voor Teamleader, krijg je de vraag om deze contactpersoon aan te maken in Teamleader. Het grote voordeel hiervan is dat je CRM makkelijk.

Niet gekend 1024x633

2. Wanneer jouw contactpersoon al bestaat in Teamleader zijn er meerdere acties mogelijk:

  • De e-mail tracken in Teamleader
  • De e-mail omzetten naar een taak voor jezelf of één van je medewerkers
  • De gegevens van jouw contact aanvullen
Task 1024x633

Doordat je Gmail niet hoeft af te sluiten om deze acties te doen kun je rekenen op een betere integratie tussen jouw e-mailverkeer en Teamleader.

In 3 stappen meer efficiëntie en omzet, wie wil dat nu niet? Met ons gratis e-book 'voor slimmer lead management' vind je alle tips en tricks jij kunt gebruiken als je ook slimmer en efficiënter wil werken.

  • 10/05/2017
  • Laatst gewijzigd op 27/09/2023

Gerelateerde blogposts