Checklist: welke projectmanagement-software past bij mijn bedrijf?

Er is geen ‘one size fits all’ oplossing als het gaat om projectmanagement software of tools. Niet iedere onderneming heeft alle features die voorhanden zijn nodig. Heb je moeite met het kiezen van de juiste projectmanagement tool? Deze checklist helpt jou en je team de juiste tool te vinden.

Hoeveel mensen zullen gebruik maken van de software?

  1. 100 of meer
  2. 2-100 gebruikers
  3. minder dan 2 mensen

Hoe belangrijk is dataveiligheid?

  1. Heel belangrijk: mijn bedrijf werkt met ultragevoelige informatie.
  2. Daar let ik zeker op: ik wil niet dat mijn bedrijfsgegevens op straat komen te liggen.
  3. Niet belangrijk.

Hoe belangrijk is de integratie van een projectmanagement tool met andere apps zoals Google Calendar, Outlook en Chrome?

  1. Heel belangrijk: mijn bedrijf gebruikt al een aantal van deze tools en ik wil mijn team de mogelijkheid geven om te werken met de tools waarmee zij willen werken.
  2. Daar let ik wel op: sommige integraties zijn nu eenmaal nodig om ervoor te zorgen dat de bedrijfsprocessen soepel verlopen.
  3. Niet belangrijk: de tool kan prima op zichzelf werken.

Welk niveau van taakmanagement heb jij nodig?

  1. Ik moet taken aan verschillende teamleden kunnen toewijzen.
  2. Ik moet projecten en kleinere milestones en taken kunnen opdelen om de vooruitgang bij te houden.
  3. Ik wil gewoon een simpele to-do-lijst van waar ik taken kan afstrepen.

Hoe belangrijk is documentmanagement en opslag?

  1. Heel belangrijk: ik wil een veilige, centrale locatie waar ik al mijn projectgerelateerde documenten kan bewaren.
  2. Gewoon: ik wil belangrijke documenten centraal opslaan, zodat mijn projectleden gemakkelijk belangrijke informatie kunnen vinden.
  3. Dat doet er niet toe, ik wil mijn documenten niet delen met de projectgroep en bewaar ze zelf.

Wil je op afstand kunnen werken?

  1. Ja: mijn team is verspreid over de hele wereld.
  2. Ja: ik werk met collega’s samen aan projecten en we zitten niet altijd tegelijkertijd op kantoor.
  3. Nee: we werken altijd, iedere dag bij elkaar op kantoor

Resultaten

Meestal 1

Jij werkt in een groot bedrijf en je zoekt een complete business suite dat al je problemen op het gebied van projectmanagement, CRM en bedrijfsprocessen oplost. De beste optie voor jou is software van Salesforce, Oracle of SAP.

Meestal 2

Je werkt waarschijnlijk in het mkb, al dan niet in een bedrijf dat vaak op projectbasis wordt ingehuurd. Jij wilt veel functies en werkt agile, daarom heb je een hekel aan grote softwarepakketten. Jouw beste keus? Een alles in één CRM dat agile projectmanagement combineert met extreme gebruiksvriendelijkheid: dat is Teamleader.

Meestal 3

Waarschijnlijk werk je als freelancer of in een heel klein bedrijf. Je kunt controle over je projecten krijgen met een van de vele gratis tools die beschikbaar zijn. Trello en Wunderlist bijvoorbeeld, daar kom je al een heel eind mee - zonder een cent uit te geven.

Eersteklassoftware voor agencies.

Teamleader Orbit is speciaal ontwikkeld voor ambitieuze agencies met meer dan 20 medewerkers. Samen nemen we de uitdagingen van je agency onder de loep en kijken we hoe onze krachtige agencysoftware daar een antwoord op kan bieden. We gaan geen enkele uitdaging uit de weg.

  • 01/06/2018
  • Laatst gewijzigd op 08/02/2024

Gerelateerde blogposts