Teamleader-offertes worden twee keer zo snel getekend. Dankzij het vernieuwde Cloudsign.

Offertes die gemaakt zijn met Teamleader en verstuurd worden met ons vernieuwde Cloudsign-platform, worden twee keer zo snel getekend als offertes via e-mail. Daardoor is hun gemiddelde verkoopcyclus nu bijna 10 dagen korter. Daarnaast zien we dat er 28% meer offertes worden getekend als ze via de vernieuwde Cloudsign worden aangeboden.

Wat is Cloudsign ook alweer?

Cloudsign is een online platform van Teamleader.

Via het platform kunnen potentiële klanten jouw offerte online inkijken en tekenen. De getekende offertes zijn 100% wettelijk en de professionele look & feel van het platform wekt vertrouwen. De lay-out is professioneel in jouw huisstijl en alles werkt razendsnel. Offerte bekeken of zelfs getekend? Jij krijgt een notificatie in Teamleader, en de deal bij de offerte springt automatisch op ‘Gewonnen'.

Dat komt goed uit, want een sneller offerteproces kost minder tijd en geld; het echte betaalde werk volgt natuurlijk pas na de getekende offerte.

Deze blog toont met cijfers van 200+ Teamleader-gebruikers waarom Cloudsign 2.0 straks de must-have van ondernemers wordt. We herhalen nog eens de universele voordelen van online offertes met Teamleader, en leggen tot slot haarfijn uit welke impact Teamleader heeft op je verkoopproces.

Geef je offertes een vliegende start

Een traag offerteproces vertraagt je verkoop en kost je geld. Reken maar eens mee:

  • Dag 1 = een potentiële klant vraagt een offerte aan.

  • Dag 1 + Y = het moment dat jij je offerte verstuurt. Y = het aantal dagen dat je nodig had om je offerte te maken.

  • Dag 1 + Y + Z = het moment dat de klant jouw offerte tekent. Z = het aantal dagen dat de klant nodig had om jouw offerte in te kijken. Vaak mag je daar nog wat heen-en-weer-tijd bijrekenen: de klant geeft feedback, jij luistert en past eventueel je offerte aan.

  • Dag 1 + Y + Z + W = het moment dat jij de getekende offerte ontvangt en het werk kan beginnen.

Dat heen-en-weer-geloop telt snel op. Maar niet voor Teamleader-klanten die Cloudsign gebruiken.

Voor hen is de waarde van W meestal 0: zodra een offerte wordt getekend, krijgen ze daarvan een notificatie in Teamleader en kan het werk meteen beginnen.

Wie getekende offertes in zijn mailbox ontvangt, verliest wel eens een dag of twee. Verstuur je offertes op een nog minder digitale manier, bijvoorbeeld via de post, dan loopt het verschil al snel op.

Onthoud: tussen (Dag 1) en (Dag 1 + Y + Z + W) is de verkoop nog niet rond. Het echte werk is dan nog niet geleverd, maar er is wel tijd gestoken in de verkoop. Onbetaald werk dus.

Cloudsign 2.0

Twee jaar geleden rekenden we uit dat Teamleader-klanten 23% meer en 35% sneller verkopen dankzij Teamleader.

Recent verbeterden we ons offerte-platform Cloudsign. Hoeveel beter? Echt een stuk beter. Noem het gerust Cloudsign 2.0. Het doel: onze klanten nog meer kansen op verkoopsucces geven. Om te zien of dat ook gewerkt heeft, doken we in de data van onze bèta-testers: 200 klanten, meer dan 9000 verstuurde offertes. Om eerlijk te blijven, en niet zomaar praatjes te verkopen.

Wat blijkt? Met Cloudsign verstuurde offertes worden dubbel zo snel getekend als andere.

Let op! Cloudsign garandeert je geen aanvaarde offerte. Nogal wiedes. Heel veel hangt af van jouw prijs en aanbod. 

Bekijk het maar zo: 
Een Teamleader-offerte via Cloudsign is als een mooi verpakt verjaardagscadeau waarin jij weinig moeite stak, en dat precies op tijd arriveert: je klant zal het nog lang onthouden.

Wat hebben we verbeterd?

Cloudsign maakte een sprong vooruit dankzij deze aanpassingen:

  • Makkelijker te ontdekken in Teamleader: wat je niet gebruikt, daar kan je niet van houden. Dus zorgden we ervoor dat Cloudsign minder is weggestopt, voor al jouw offerteplezier.
  • Nog professioneler & nog meer in lijn met je huisstijl: Bekijk Cloudsign gerust als een extra uithangbord dat je bedrijf een professionele, vlotte en moderne uitstraling geeft. Want een goede indruk maak je slechts één keer.
CloudSign_01_NL
  • Een getekende offerte is 100% wettelijk bindend: dat was ze ervoor al, maar nu bevat ze ook het IP-adres van de ondertekenaar en een tijdstempel. In lijn met elke wetgeving, óok die van de privacy.
  • Gebruiksvriendelijker voor de eindgebruiker, aka jouw klant: de offerte aanvaarden en tekenen werd makkelijker, net als ze downloaden en er feedback op geven.
  • Veel meer mobile-friendly: ongeacht het platform van je eindklant wordt alles veel vlotter voltooid. Maakt niet uit of het nu op PC, Macbook, tablet of smartphone gebeurt.
CloudSign_02_NL

Wat werkte al goed?

De voordelen van de oude en de nieuwe Cloudsign bestaan nog steeds:

Jij krijgt een melding wanneer een offerte wordt geopend en/of getekend. Dat wil zeggen: je hoeft niet in je mailbox te kijken, of in software te duiken om je offerte-administratie op orde te brengen. De deal in Teamleader springt automatisch op ‘Gewonnen’. Er is geen manuele opvolgactie vereist. Je kunt gewoon aan het werk!

De ouwe vs. de nieuwe

Dubbel zoveel feedback en 28% meer getekende offertes!

De eerste en belangrijkste conclusie is tweeledig:niet alleen stijgt het aantal getekende offertes met 28%, ze krijgen ook dubbel zoveel feedback.

HQ Blog Feature Cloudsign Figure1 BE NL

Dat is logisch, want de nieuwe Cloudsign ziet er duidelijker uit en werkt gebruiksvriendelijker. Daardoor zijn er meer interacties op het platform: de klanten van de gebruikers weten precies hoe ze feedback moeten geven, en de offerte tekenen is merkbaar makkelijker.

Cloudsign zorgt dat je offerte niet wordt weggeklikt.

De nachtmerrie van elke web-verkoper is hetzelfde: duizenden klanten die iets in hun virtuele kar gooien, maar toch de webwinkel verlaten voor ze daadwerkelijk hebben afgerekend. Ze laten dus hun winkelkar voor de kassa staan.

Waarom? In één woord: frictie. Als je klanten redenen geeft om te twijfelen en af te haken, dan zal een groot percentage dat doen. Cloudsign is een frictie-killer. Daarom werkt het zo goed.

De verkoopcyclus halveert!

Cloudsign stelt de klanten van onze klant in staat om direct feedback te geven of de offerte zelfs meteen te accepteren. Dit voorkomt onnodig heen-en-weer-geloop via traditionele kanalen (e-mail, telefoon, etc.). Doordat de nieuwe Cloudsign dit proces extra makkelijk maakt, wordt de verkoopcyclus zo goed als gehalveerd.

HQ Blog Feature Cloudsign Figure2 BE NL 1
  • 21/04/2021
  • Laatst gewijzigd op 22/03/2024

Gerelateerde blogposts