Photo SEO01 L 2x

Online CRM-systeem

Photo SEO01 L 2x

Win klanten en behoud ze langer door ze een uitstekende service te bieden. En verkoop meer.
Met het Online CRM-systeem van Teamleader kan je:

  • Klantgegevens beheren op één plaats.
  • Verkoopkansen en offertes opvolgen.
  • Offertes in je huisstijl maken, in minder dan twee minuten.
  • Je tijd op taken en meetings registreren.

Eerst zien, dan geloven?
Probeer onze software 14 dagen uit. Volledig vrijblijvend en zonder te betalen.

Wat is een online CRM-systeem?

CRM staat voor Customer Relationship Management. Dit houdt in dat het systeem je een overzicht geeft van alles wat te maken heeft met de samenwerking met jouw klant. Denk hierbij aan het moment waarop het eerste contact plaatsvindt en alles dat daarbij komt kijken tot de deals die worden gesloten.

Goede CRM software is cruciaal om alle door elkaar lopende processen overzichtelijk in beeld te krijgen. Van handige statistieken tot urenregistraties en van gedeelde kalenders tot het maken en versturen van offertes. Een CRM systeem is jouw persoonlijke assistent die altijd het antwoord heeft op jouw vragen rondom een specifieke klant.

Waarvoor gebruik je CRM-software?

Een CRM-systeem hield aanvankelijk het volgende in:

Een systeem om gegevens en documenten van klanten op een centrale locatie te bewaren, zodat bedrijven ze makkelijk kunnen openen en beheren.

De software hielp bedrijven om een duidelijk overzicht van klantgegevens op één plaats te bewaren, zoals namen en adressen, maar ook informatie over vorige aankopen, geografie, bedrijfsgrootte, de communicatiegeschiedenis en veel meer.

Gaandeweg werden de functies van CRM-systemen uitgebreid. De gegevens in een CRM-systeem begonnen te dienen als de basis om beter zaken te doen. Hieronder vind je een overzicht van populaire opties die veel CRM-systemen aanbieden:

Zo maakt Teamleader je CRM makkelijker:

  1. Eén plaats voor al je contacten.

  2. Je communicatie- geschiedenis per klant bekijken.

    Leer je klanten écht kennen. Koppel je e-mails aan je klantenoverzicht en zie de communicatiegeschiedenis per klant in één oogopslag.

  3. Snel offertes maken in je huisstijl.

    Maak offertes in je eigen huisstijl in minder dan twee minuten. Verstuur ze digitaal en krijg een melding wanneer je klant ze opent, feedback geeft of ondertekent.

  4. Verkoopkansen opvolgen.

    Met slimme filters bekijk je open, gewonnen of verloren verkoopkansen en volg je ze makkelijk op.

  5. Afspraken, taken en telefoontjes in één gedeelde agenda.

    Gebruik een handige agenda om je werk te organiseren. Plan taken, afspraken en telefoontjes voor jezelf en je collega’s. Deel je agenda om inzicht te krijgen in elkaars planning.

  6. Inzichten en statistieken.

    Krijg een overzicht van je verkoopresultaten, je omzet en het totale bedrag van openstaande facturen. Krijg inzicht in je prestaties in die van je team, stel targets in en onderneem de juiste acties om je verkoopproces bij te schaven.

BE NL De communicatiegeschiedenis per klant BE NL Offertes in eigen stijl BE NL Overzichtelijk verkoopproces BE NL Afspraken taken en telefoontjes in één gedeelde kalender BE NL Duidelijke rapportage

Waarom heb je een CRM-systeem nodig?

  • Een gezamenlijk platform

    Met CRM krijg je een gezamenlijk platform waarmee je alle klantgegevens kunt centraliseren. Ook zijn er eenvoudige integraties met de andere softwareoplossingen van Teamleader.

  • Een volledig beeld van al je klanten

    door alle klantgegevens te bundelen krijg je een volledig beeld van al je klanten. Hiermee kun je bijvoorbeeld loyale klanten belonen met voordelen en ook toekomstige leads ontdekken.

  • Inzicht in je klanten

    Zodra je CRM-software gebruikt kun je je medewerkers attent maken op de behoeften van je klanten. Hiermee kun je persoonlijke berichten versturen naar klanten en leer je hoe klanten het liefst benaderd wil worden.

De voordelen van een CRM systeem

Het hebben van betrouwbare CRM software brengt ongelooflijk veel voordelen met zich mee. Denk hierbij aan efficiëntie, altijd en overal zicht op lopende processen en verrassende statistieken waar je learnings uithaalt. Dit zijn de grootste voordelen van een goed ingericht CRM systeem:

  • Optimale klantervaring
    Alle documenten, gesprekken, afspraken en voorkeuren van de klant zijn gemakkelijk te raadplegen. Alle medewerkers zien precies wat de wensen van de klant inhouden. Zo geef je de klant al snel het gevoel dat je weet wat er speelt en dat je snel kunt reageren als er een actie noodzakelijk is.

  • Cross- en upsellmogelijkheden en benutten
    Mede door de aankooppatronen, voorkeuren en wensen van de klant, die je goed in kaart hebt gebracht, verschijnen er al snel cross- en upsellmogelijkheden.

  • Goede interne communicatie
    Efficiënte interne communicatie per klant.

  • Klantwaarde stijgt
    De waarde van de klant stijgt door de bevindingen/statistieken/wensen die steeds in kaart worden gebracht. Hierop inspelen verhoogt de omzet.

  • Hogere productiviteit
    Medewerkers zijn in staat om snel en efficiënt te werken waardoor de algehele productiviteit positief wordt beïnvloed.

  • Prospects spotten
    Door het continu aanmaken van klantprofielen wordt inzichtelijk waar de ideale klant aan moet voldoen. Met deze criteria spot je vervolgens sneller nieuwe potentiële klanten.

Probeer ons CRM pakket nu 14 dagen gratis!

Benieuwd naar de functionaliteiten en het effect van het Teamleader CRM systeem? Probeer het dan twee weken gratis uit! Zo heb je voldoende tijd om te bekijken of het systeem van toegevoegde waarde voor je is. Na de proefperiode zit je nergens aan vast.

Probeer ons CRM pakket nu 14 dagen gratis!

Project management tool2

Verschillende soorten CRM systemen

Zoals eerder aangegeven heb je de gepaste software nodig om een degelijke CRM-strategie te implementeren. De drie belangrijkste soorten CRM-tools zijn operationele CRM, analytische CRM en strategische CRM.

  • Operationele CRM: Automatiseert sales, marketing en klantenservice. Het doel is om leads te genereren en automatisch alle nodige contactgegevens te verzamelen.
  • Analytische CRM: Analyseert je klantgegevens en biedt meer inzicht in je bedrijf om je werking te verbeteren. Het doel is om meer efficiënte beslissingen te maken, je onderneming te versterken op basis van reële data en de resultaten van je inspanningen op te volgen.
  • Strategische CRM of collaboratieve CRM: Deelt klantgegevens over verschillende teams heen, zoals sales, marketing en je klantendienst. Het doel is om klantervaringen en verkoopcijfers te verbeteren.

Heeft mijn onderneming een CRM systeem nodig ?

Elk bedrijf dat producten of diensten aan meerdere klanten verkoopt, heeft immens veel baat bij een CRM-systeem.

Je hebt nood aan een kraakhelder overzicht van actuele en duidelijke informatie over leads en klanten, gekoppeld aan operationele efficiëntie. Online CRM zorgt voor beide.

Laten we dit aantonen met een voorbeeld van twee typische bedrijven. De meeste ondernemingen zullen hier ergens tussenin vallen.

Veelgestelde vragen

Image

Veelgestelde vragen

Wat zijn de kosten van een CRM systeem?
De eerste twee weken heb je de mogelijkheid om het CRM systeem gratis te proberen. De kosten van het CRM systeem zijn daarna (afhankelijk van je abonnementsvorm) 50, 60 of 80 euro per maand.

Waarom is het aanschaffen van een CRM systeem een goede keus?

Het verhogen van de klantwaarde, inzichten in bruikbare statistieken, geoptimaliseerde communicatie. Dit zijn enkele voorbeelden van het nut van een goed CRM systeem.